Van 19 september 2022 tot 21 oktober 2022 hebben wij de tevredenheid van onze partners gemeten, via een enquête. Wij danken iedereen die de tijd heeft genomen om ze te beantwoorden. Na verschillende jaren stellen wij stabiele resultaten vast en een algemene tevredenheid die hoog blijft. Onderstaande infographic toont de grote tendensen van de enquête. Op onze website vind je de volledige resultaten. 

    Ondanks de uitstekende resultaten heeft de enquête ook tot doel onze dienstverlening te verbeteren. Dankzij alle antwoorden werken wij momenteel rond 3 verbeterassen: administratieve vereenvoudiging, klantgerichtheid en de terugkeer van uitwisselingsmomenten tussen de administratie en de OCMW’s.

    Administratieve vereenvoudiging 

    Administratieve vereenvoudiging komt naar voor als een van jullie belangrijkste prioriteiten. Aangezien we ons bewust zijn van het belang van dit onderwerp werken wij rond 2 projecten: 

    OCMW Online: om ervoor te zorgen dat er online een steunaanvraag kan worden ingediend, en

    Primavera: dat project heeft tot doel de maatschappelijk werkers een geïnformatiseerde tool ter beschikking te stellen om te helpen bij de berekening van de bestaansmiddelen die vanuit hun sociale software toegankelijk is. 

    Klantgerichtheid

    De toegankelijkheid en de kwaliteit van onze FrontOffice is vaak een sterk punt geweest van onze organisatie. Dit jaar hebben jullie moeilijkheden ondervonden om ons te bereiken of snel een antwoord te krijgen, door een gebrek aan personeel. Wij hebben recent extra mensen kunnen aanwerven en opleiden en de achterstand wordt weggewerkt.

    Uitwisselingen tussen de administratie en de OCMW’s

    Velen onder jullie hebben vermeld dat zij fysieke uitwisselingsmomenten willen, zoals tijdens onze provinciale ontmoetingsdagen. Anderen willen de virtuele formule behouden, zodat zij verplaatsingen of afwezigheden op het werk vermijden. Daarom zullen wij dit jaar een hybride formule invoeren, waarbij we zowel de OCMW’s in verschillende provincies zullen bezoeken, als een virtuele sessie zullen organiseren.

    Wij zullen je inlichten over het vervolg van deze acties via de e-cho.