Aankopen kunnen uiteraard over meerdere jaren worden afgeschreven volgens de geldende afschrijvingsregels. In de begroting van uw projectaanvraag kunnen wij echter niet accepteren dat de factuur over drie jaar wordt gespreid: de kosten moeten zijn gemaakt in de jaarlijkse periode van november 2022 tot oktober 2023, van november 2023 tot oktober 2024 of van november 2024 tot oktober 2025.

    Het is dus raadzaam de totale aankoopfactuur voor de computerapparatuur in de begroting van het eerste jaar op te nemen, ongeacht de duur van de afschrijving ervan, zolang deze de toegestane limiet van 25% van het totale bedrag van de subsidiabele uitgaven niet overschrijdt.

    Wij zouden echter kunnen aanvaarden dat deze kosten vanaf het tweede jaar uw aandeel in de verplichte cofinanciering vormen, op voorwaarde dat u de waarde van het aangekochte materieel aanpast volgens de afschrijvingsregels.
    Wij verwijzen u naar uw boekhoudkundige/financiële afdeling om de ad-hocbedragen te bepalen.