In het kader van de tenlasteneming van de patiënten MediPrima wordt de ziekenhuizen gevraagd om verschillende stappen te volgen om zich te informeren over de financiële tenlasteneming van de patiënt.

    De gevraagde stappen zijn de volgende:

    1. Raadpleging van de verzekerbaarheid van de patiënt
      • "Klassieke" verzekerbaarheid
      • Indien die negatief is, raadpleging van de databank "MediPrima"
    2. Indien nodig wordt een attest Dringende Medische Hulp opgemaakt
    3. De factuur van de prestaties wordt verstuurd

    In deze ruimte vindt u alle nodige documentatie terug om herinneringen te sturen naar de betrokken diensten.

    Nuttige links

    Op de site van eHealth vindt u de volgende documenten terug:

    • Cookbook van de raadpleging MediPrima;
    • Gebruik voor de elektronische DMH;
    • Specifieke documentatie voor de ziekenhuizen;
    • Specificaties en voorbeelden SSO.

    Op SharePoint van het NIC vindt u de volgende documenten terug:

    • Testscenario's voor de raadpleging
    • Testscenario's voor de facturatie
    • Technische documentatie eFact MediPrima

    Op de site van de HZIV vindt u de volgende documenten terug:

    • Facturatie-instructies