MediPrima zorgt ervoor dat de OCMW's de elektronische beslissingen tot tenlasteneming van de medische zorgen kunnen aanmaken en beheren (wijzigen, annuleren). Zij zullen vervolgens beschikbaar zijn voor raadpleging door de zorgverstrekkers die de patiënten ontvangen die begunstigde zijn van de beslissingen.

    Er werd eveneens een systeem ontwikkeld van specifieke mutaties voor de beslissingen MediPrima.

    Tot slot zorgt een systeem voor het versturen van afrekeningen ervoor dat de OCMW's voor hun begunstigden de lijst ontvangen van kosten die namens de POD MI werden betaald door de HZIV.

    In deze ruimte kan u alle nodige documentatie terugvinden om herinneringen te sturen naar de betrokken diensten.

    Nuttige links

    Op SharePoint van de KSZ vindt u het volgende terug:

    • Handleiding MediPrima
    • FAQ MediPrima
    • Voorstellen van papieren templates voor de uitwisselingen OCMW, verstrekkers (verbindingsfiche, sociaal onderzoek, template DMH)
    • Lijst van de refund codes
    • XSD van de dienst
    • TSS van de dienst